מצב של אקנה – מה רצוי לעשות ומה לא כדאי

טיפול באקנה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול באקנה!

אקנהפגעי אקנה, הם תוצר של מחלת עור שניתן לטפל בה. ישנם אין סוף משחות, סבונים, מכשירים וסוגי טיפולים שעשויים לעזור בטיפול, במיתון ובהעלמת פצעי הבגרות.

בנוסף, ישנם טיפולים תרופתיים דוגמת רואקוטן שמסוגלים לרפא אקנה מדרגות חומרה מתקדמות. יש לשקול בכובד ראש טיפולים מהזן הזה בגלל תופעות הלוואי והסיכונים לאברים שונים בגוף – הכבד למשל.

אולם, טיפול שנעשה תוך מעקב רציף שכולל בדיקות דם ובדיקות תפקוד של איברים המועדים להיפגע, יכול להיות הצלה בצורת "חיים חדשים" לאותם הנערים והנערות שצריכים להתמודד עם חטטים דלוקים ומוגלתיים על פניהם.

מה לא לעשות במצב של אקנה?

רחיצת הפצעים באופן מאסיבי ואגרסיבי

שפשוף חוזר ונשנה של עור הפנים מעורר את ייצור השומן של בלוטות החלב ומייבש את העור. קילופי עור עשויים לסתום את נקבוביות העור ולהחמיר את מצב הפצעים.

חיטוט מוגזם בפצעונים

חיטוט ופיצוץ הפצעים מפזר את המוגלה לשטחים נוספים בפנים דבר שיכול לעורר הופעת פצעים נוספים ולהגדיל את הסיכויים להופעת צלקות בפצעים הקיימים.

חשיפת הפצעים חשיפה ממושכת לשמש חזקה

מגע עם קרניי שמש ישירות וחזקות מריעה את מצב הפצעים. בנוסף עולה רמת רגישותו לשמש של עור המטופל על ידיי מרבית מהתרופות והתכשירים.

שטיפת הפצעים במים מאוד חמים

מגע של הפצעים עם מים חמים במיוחד עשוי להחריף את מצבם.

הפרזה בצריכת חלב פרה ומוצריו

חלב פרה אותו אנחנו צורכים מגיע  ברובו מפרות בהריון ולכן הוא מפוצץ בהורמונים שאינם מועילים לאיזון ההורמונאלי של הדם ולמצב הפצעים.

אכילת סוכרים מזוקקים ופחמימות לבנות

סוכרים ופחמימות לבנות מכילים גלוקוז המתפרק לשומנים שנוטים להיספג במהירות בבלוטות החלב ולגרום להרעת מצב העור.

שטיפת הפצעים באלכוהול

אלכוהול הוא חומר חזק ובעל השפעה אקטיבית. הוא עוצר דימומים אולם גם גורם לקילוף עור  שמגביר את יצירת השומן של בלוטות החלב.

חסימת העור הנגוע מאוויר נקי

עורכם צריך לנשום. לחות וחום יחמירו את מצב הפצעים. השתדלו להימנע מלהותיר  זיעה על עורכם, ומנעו מגע הדוק מדי של העור עם בגדים או חפצים דוגמת תיקים וכובעים.

ראו גם: מניעת אקנה

מה יש לעשות על מנת למנוע אקנה?

שטיפת הפנים בעדינות פעמיים ביום

אמנם אקנה אינה נגרמת מזיהום סביבתי, אך שטיפת פנים עדינה פעמיים ביום יעילה לשמירה על  ניקיון הפצעים ויש להקפיד עליה,

שימוש בסבונים עדינים שאינם מייבשים את העור

עור חולה באקנה הוא עור רגיש. צריך להקפיד ולברור היטב את החומרים שאתם מורחים על עורכם. לעור עם נגעי אקנה סף רגישות גבוה במיוחד ולכן כדאי להשתמש בחומרים שהותאמו לעור רגיש ואלרגי.

הזנת הגוף בתוספי תזונה שישמרו על איזון נכון של וויטמינים ומינרלים

כדאי לזכור כי בגיל ההתבגרות הגוף עובר שינויים הורמונלים ותהליכי גדילה אחרים ולכן הוא זקוק לכמות נאותה של וויטמינים ומינרלים, על אחת וכמה במקרה של גוף שמתמודד עם מחלה דוגמת אקנה. מומלץ להקפיד לצרוך את אותם הוויטמינים והמינרלים שמשפיעים על בריאות העור:

שתייה מרובה ותמידית של מים

שתייה מרובה של מים וחליטות תה מועילה לשמירה על לחותו של העור ושומרת על תקינותה של מערכת העיכול וסינון הרעלים.

פעילות ספורטיבית

עיסוק בספורט עוזר להורדת האינסולין בדם ולהפחתת רמת הסוכר דבר שמשפר את פעילות המערכת ההורמונאלית.

חפיפת השיער בתדירות גבוהה

 שיער שומני עשוי להחריף את מצב הפצעים הבאים אתו במגע.

המרכז לטיפול באקנה

המרכז לטיפול באקנה מתמחה במתן מידע בתחום הטיפול באקנה, כל מה שרציתם לדעת על טיפול באקנה במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה: