טיפול באקנה ומשחת שיניים

טיפול באקנה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול באקנה!

משחת שינייםבעיית האקנה, למרות שהיא מטרידה בני נוער רבים, איננה רק בעיה של צעירים. לא מעט אנשים ממשיכים לסבול מאותם פצעונים מציקים גם בגילאים מאוחרים הרבה יותר של החיים. בשל העובדה שאקנה קשורה בצורה ברורה לשינויים הורמונאליים, היא נפוצה מאוד בקרב צעירים שנמצאים במהלך ההתבגרות המינית, אבל שינויים הורמונאליים גם במהלך החיים הבוגרים עשויים בהחלט להביא להתפרצויות נקודתיות או מתמשכות של פצעונים מגרדים ושל אדמומיות.

דעות חלוקות

על מנת להתמודד עם בעיית האקנה ניתן לפנות במקרים קשים לעזרתו של רופא המשפחה שיכול לספק מרשם לתרופות ולמשחות אנטיביוטיות רבות עוצמה. במקרים אחרים, מקובל מאוד השימוש בתכשירים שאינם מצריכים מרשם רופא, כגון משחות ותחליבים שונים.

במקביל, ישנם כאלה שפונים לעזרתם של תרופות טבעיות שיכולות להיות מפתיעות למדי. אחד מהאמצעים הללו, שנמצא בשימוש כבר שנים לא מעטות, הוא משחת שיניים. כן, אותה משחה המפורסמת ביכולותיה למנוע עששת, לסייע בשמירה על היגיינת הפה, להעניק ריח נעים ושיניים לבנות. האם מנהג זה אכן יעיל? האם טיפול באקנה באמצעות משחת שיניים מועיל או מזיק? תלוי את מי שואלים.

אין נתונים מחקריים

השימוש במשחת שיניים כדרך לטיפול בפצעי הבגרות הידועים לשמצה איננו דבר חדש. אלה השוללים את השימוש הנדון, מבססים את עמדתם על כמה טענות:

  1. אין קשר בין משחת שיניים להשתוללות הורמונאלית – משחת שיניים איננה יכולה לטפל בחוסר איזון הורמונאלי, שנחשב לאחד מהגורמים העיקריים לאקנה. לכן, אי אפשר לצפות ממשחת השיניים להוות פתרון אמיתי ומתמשך לסובלים מבעיית אקנה חריפה.
  2. חוסר אישוש מדעי – חובבי האצטלה המדעית ממהרים לטעון שהשימוש במשחת שיניים לטיפול נקודתי באקנה חסר את התוקף המדעי. בנקודה זו ראוי לומר, למען ההגינות, שתכשירים רבים, רפואיים וקוסמטיים, נפוצים מאוד גם ללא אישוש מדעי אמיתי.
  3. לא חסרים פתרונות אחרים – שוללי השימוש במשחת השיניים טוענים לא פעם שקיימים שפע של פתרונות טובים לטיפול באקנה. בין הפתרונות ניתן להזכיר את הטיפול במשחות, תחליבים, ג'ל, תרופות אנטיביוטיות, טיפולים באור (פוטו תרפיה), תרחיצים וסבונים מיוחדים ועוד.

במה מועילה המשחה לאקנה

לצד השוללים את הטיפול באקנה באמצעות משחות שיניים, מצויים לא מעט אנשים, גברים ונשים, שממשיכים לעשות שימוש בשיטה זו. בין הטענות של התומכים ביעילות הטיפול ניתן לציין:

  1. זול וזמין – לעומת חלק ניכר מהשיטות האחרות להתמודדות עם פצעוני הבגרות, שימוש במשחת שיניים הוא גם זול וגם זמין. לכן, הפתרון יכול להיות יעיל במיוחד למשל ב"מצבי חירום" או במקרים שבהם אין בנמצא תכשיר ייעודי אחר.
  2. עם הצלחה לא מתווכחים – למרות שמדובר בדרך שאיננה מוכחת מבחינה מדעית, לא מעט אנשים עומדים על כך שמשחת השיניים אכן סייעה להם רבות בהתמודדות עם בעיית האקנה. בשל העובדה שמדובר בפתרון זול שקיים בכל בית, אפשר בהחלט לומר ששווה לנסות.
  3. לייבש את הפצעון – הטענה החשובה שעומדת לזכותה של משחת השיניים כתכשיר רפואי נגד פצעונים, טמונה בעובדה שמדובר בדרך יעילה למדי לייבש את הפצעון. אמנם אין מדובר בפתרון יעיל למקרים של אקנה קשה, ולעיתים אין מנוס משימוש בתכשירים חריפים יותר, אבל במקרים קלים עד בינוניים, מדובר בטיפול טוב.

השורה התחתונה

אם נרצה לסכם, הרי שברור שמשחת שיניים כטיפול באקנה איננה סתם עוד מיתוס חסר אחיזה במציאות. אמנם אין מדובר בפתרון איכותי לסובלים מאקנה קשה המלווה בדלקות חוזרות ונשנות, אבל בהחלט ניתן לעשות שימוש בדרך זו במקרים פחות קשים.

חשוב לציין ששימוש ממושך במשחת השיניים עלול לגרום גם להתייבשות העור, ולהוביל לאדמומיות ולבעיות נוספות, ולכן חשוב להיות ערים לכך ולעשות במשחת השיניים שימוש מדוד בלבד.

המרכז לטיפול באקנה

המרכז לטיפול באקנה מתמחה במתן מידע בתחום הטיפול באקנה, כל מה שרציתם לדעת על טיפול באקנה במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה: