אקנה וצמחי מרפא – עוזר או לא?

טיפול באקנה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול באקנה!

פצעונים, נקודות שחורות ופגמי עור אחרים הן בעיות שאינן נעימות המשפיעות על רוב האוכלוסייה בזמן זה או אחר. החל משנת 2011, רוב הרופאים מאמינים כי אקנה אינה נגרמת כתוצאה מחוסר היגיינה או תזונה מסוימת, אלא בשל הורמונים וזיהומים בקטריאליים מקומיים הגורמים לייצור יתר של חלב, חומר דמוי שעווה, המהווה את המקור לדלקת ואקנה.

למרות שתזונה בריאה וטיפול טיהור קל שומרים על עור נקי מאקנה, תוספי ויטמינים וצמחי מרפא הם שיטה יעילה להאצת החלמת התפרצויות הנגעים, ומונעים התפרצויות עתידיות.

יש להתייעץ תמיד עם הרופא לפני נטילת תוספי ויטמינים או צמחי מרפא כדי לוודא שלא קיימת אינטראקציה עם תרופות אחרות.

כרום – 150 מק"ג ליום של כרום מסייע לריפוי פצעונים והפחתת הזיהום. מומלץ לצרוך צורה נוזלית של פיקולניט כרום על מנת להבטיח קליטה מספקת. ניתן להוסיף חמישים מיליגרם אבץ כדי לסייע בריפוי הצלקות והפחתת הדלקת.

ויטמינים מקבוצת B – כל הוויטמינים מקבוצה זו חיוניים לשמירת עור בריא.

צמחי מרפא יעילים ביותר לטיפול באקנה, בניגוד לתרופות ותכשירים קוסמטיים.

שורש דקורית

ניתן לרכוש אותו בחנויות בריאות. יש לשטוף היטב את השורש ולאכול אותו בצורתו הגולמית. ניתן לגרד אותו לתוך סלט, לחתוך אותו לרצועות דקות או להכין ממנו מיץ עם תפוחי עץ וגזר. הרבליסטים מאמינים כי שורש זה נחשב למטהר דם מעולה ומטפל ביעילות בפגמי עור ואקנה.

עץ התה

שימוש מקומי של תוסף זה מפחית אדמומיות והוא בעל תכונות אנטיבקטריאליות חזקות. הוא הוכח ביעילותו ללחימה בחיידקים הקשורים באקנה. מומלץ להשתמש במוצרים המכילים לפחות חמש אחוז של עץ התה.

סרום או שטיפה עם תה ירוק

שימוש מקומי בתה ירוק מפחית את ייצור החלב ומגן מפני חיידקים הגורמים לאקנה. ריכוז נוגדי החמצון הגבוה של תוסף זה מבטל את הרדיקלים החופשיים הגורמים לדלקת.

ניתן להשתמש בסרום תה ירוק או פשוט להוסיף שתי כפות עלי תה ירוק לכוס מים רותחים. יש לאפשר לעלים לשקוע במים במשך עשר דקות ואז להשתמש בנוזל כרחיצה יומית. שתייה יומית של שתי כוסות תה ירוק מהווה יתרון אנטי דלקתי כללי.

אלוורה

מפחיתה את הדלקת בפצעוני האקנה, מקדמת את ריפוי העור, מרגיעה אותו ומסייעת להפחתת הופעת נקודות שחורות. יש למרוח את החומר על העור המושפע מהפצעונים, להמתין עשרים דקות עד חצי שעה ולאחר מכן לשטוף את החומר במים חמים. העור יהיה רך יותר ונקי.

תלתן אדום

מרתיחים מים ולאחר מכן מוסיפים צמח תלתן אדום למים. משאירים את הנוזל למשך חמש דקות עד שהצמח יחדור. ניתן להוסיף מעט דבש או לימון אורגני, ולשתות ארבע עד חמש פעמים ביום. תוצאות שיפור האקנה יופיעו לאחר מספר ימים.

יש להבין שכל התרופות הצמחיות האלו הן טובות, אך הן עשויות להתבטא בתוצאות שונות לכל אדם. סוג אחד של צמח מרפא עשוי טוב להיות לאחד, אך אינו יעיל לאחרים. מסיבה זו מומלץ לנסות את כולם ולמצוא את הטיפול המשפיע באופן היעיל ביותר באופן אישי.

המרכז לטיפול באקנה

המרכז לטיפול באקנה מתמחה במתן מידע בתחום הטיפול באקנה, כל מה שרציתם לדעת על טיפול באקנה במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה: