טיפול באקנה בעזרת לייזר – נפטרים מהמטרד אחת ולתמיד!

טיפול באקנה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול באקנה!

טיפול אקנה בלייזראקנה, הינה הבעיה השכיחה בעיקר בקרב בני נוער ומתבגרים. כאשר היא מתפרצת במלוא עוצמתה היא מהווה מטרד של ממש. בדרך כלל אקנה מתבטאת כפצעים קטנים ומטרידים ולרוב פוגעת במראה הפנים ובמידה רבה גורמת לביטחון עצמי נמוך לסובלים ממנה.

הבעיה נגרמת עקב הפרשה מוגזמת של בלוטות החלב בעור. היא חוסמת את הנקבוביות וכך נוצרים הפצעים הבולטים.

למעשה, זקיק השערה שנחסם גורם להתפתחות החיידק האחראי על התהליך הדלקתי שיוצר את הפצעים בעור. ההורמון הקרוי אנדרוגן (הורמון המין הזכרי), הוא זה שאחראי להפרשות הללו והן מופיעות אצל בנים ובנות באותה מידה.

במשך שנים רבות נעשו ניסיונות למצוא פתרון מוחלט לבעיה. תרופות תכשירים מיוחדים, טיפולים קוסמטיים, תזונה כזו או אחרת וכדומה. עם השנים התפתח התחום יותר ויותר ונמצאו פתרונות מתקדמים יותר לאקנה.

הגורמים לפצעי אקנה

הדעה הרווחת היא שקיימים מספר גורמים עיקריים המעודדים את התפתחות האקנה. חלקם, אינם ניתנים לשליטה, כמו למשל אלו הקשורים בסוג העור של החולה ואחרים השייכים לגנטיקה שירש מאבותיו וכמובן העניין ההורמונלי הקשור לגיל ההתבגרות. מצד שני קיימים גורמים חיצוניים שניתן להימנע מהם.

חוסר איזון הורמונלי הנובע כתוצאה מתהליך ההתבגרות המינית הוא אחד הגורמים העיקריים להתפתחות האקנה. זאת הסיבה שהמחלה נפוצה כל כך בקרב בני נוער ומתבגרים. הופעת הוסת אצל הנערות המתבגרות היא גורם נוסף.

בין יתר הגורמים ניתן למנות מתח נפשי, לחות של העור והסביבה, זיהום אוויר, תזונה לקויה, עישון ועוד. חלק מהגורמים שהובאו כאן לא הוברר קשר ישיר בינם לבין האקנה, אך הסברה היא שיש להתייחס גם אליהם כאל סיבות אפשריות לאקנה.

שני סוגים של אקנה

בעיית האקנה מחולקת לשני סוגים עיקריים. הסוג הראשון הוא האקנה הדלקתי. זהו מצב שבו הפצעים עדיין דלקתיים ומחייבים טיפול תרופתי.

השלב השני, הקרוי פוסט אקנה, הוא השלב שבו הדלקת כבר עברה אך הפצעים עדיין מורגשים.

הטיפול בלייזר

בשנים האחרונות התפתחה שיטת טיפול חדשנית ומתקדמת לבעיית האקנה – טיפול בלייזר. הטכנולוגיה המשוכללת התגלתה כיעילה גם בהסרת הצלקות בעור שנגרמו כתוצאה מטיפולים כושלים אחרים.

קרן הלייזר מבצעת טיפול נקודתי בלי לפגוע בתאי העור המצויים מסביב לפצע. היא חודרת לתוך בלוטת החלב הגורמת להפרשה המוגזמת ומבצעת שינוי במבנה הרקמה שלה על ידי חימום כלי הדם המזינים את זקיק השערה החסום. תהליך זה הנקרא קואגולציה, מונע את היווצרותם המחודשת של הפצעים המוגלתיים.

ברבים מהמקרים החום הנפלט מקרן הלייזר תורם גם להאצת תהליך הריפוי הטבעי של העור. כך שגם סימני הפצע והצלקות נעלמים. הלייזר, למעשה, מסיר שכבה מהעור ובמקומה נוצרת אחת חדשה, בתוך מספר ימים, וכך הצלקת נעלמת.

יתרונות

היתרונות הגדולים של שיטת הטיפול בקרן לייזר הביאה רבים מהלוקים באקנה לבחור בה. בדרכי הטיפול האחרות, שהיו נפוצות עד כה, התוצאות שהתקבלו לא היו די משביעות רצון או שהן לא נתנו מענה הולם והיקפי לבעיה בכללותה.

בטיפול באמצעות קרן לייזר נמנעת הופעת הפצע מהיסוד. כלומר הבעיה מטופלת מהשורש. טיפולים מסוג אחר אפקטיביים רק כאשר הפצע כבר הופיע על פני העור.

משך הטיפול הוא כרבע שעה בלבד כאשר הוא אינו מלווה בכאבים או בתופעות לוואי בלתי נעימות.

אין צורך בשימוש במשחות או בבליעה של כדורים אנטיביוטיים לא לפני הטיפול וכמובן שלא לאחריו. תכשירים רבים לטיפול באקנה מייבשים את העור במטרה למנוע הפרשה מוגברת של שומן המעודד את הופעת הפצעים. טיפולים באמצעות קרן לייזר אינם מייבשים את העור.

על פי הדיווחים שיעורי הצלחה של טיפולי הלייזר עומדים על כשישים עד שבעים אחוזים, כאשר לא דווח מעולם על נזק כלשהו שנגרם כתוצאה מהם.

עוד על היתרונות של טיפול בלייזר למגוון בעיות בריאות

המרכז לטיפול באקנה

המרכז לטיפול באקנה מתמחה במתן מידע בתחום הטיפול באקנה, כל מה שרציתם לדעת על טיפול באקנה במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה: