גישת הרפואה הסינית לטיפול באקנה

טיפול באקנה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול באקנה!

רפואה סיניתכדי להבין את גישת הרפואה הסינית לאקנה, יש להבין תחילה את מהותה. רפואה זו שונה מהרפואה המערבית. זוהי פרקטיקה בת למעלה מחמשת אלפים שנים, המבוססת על ריפוי הוליסטי באמצעות שיטות כגון טיפולי צמחים, דיקור, תזונה ופעילות גופנית. גישה זו מכילה מושגים זרים רבים, כך שאדם צריך לסגל גישת "ראש פתוח" כשהוא מתנסה בטיפולים אלו. חלק מהמושגים הקשורים לרפואה זו כוללים:

יין ויאנג – המהווה את הרעיון של שני כוחות מנוגדים אך משלימים, המעצבים את העולם ואת כל החיים.

צ'י – כוח אנרגיה או חיוניות החיים. כוח זה מסתובב בגוף באמצעות מערכת מסלולים הנקראים מרידיאנים. בריאות היא תהליך מתמשך של שמירה על איזון והרמוניה בזרימת הצ'י.

שמונה עקרונות לניתוח תסמינים וסיווג מצבים. קור וחום, חיצוני ופנימי, עודף וחוסר, יין ויאנג. אלו העקרונות הראשיים.

הרפואה הסינית הקלסית משתמשת אף בתאוריית חמשת אלמנטי האש, אדמה, מתכת, מים ועץ על מנת להסביר את פעולת הגוף. אלמנטים אלו מותאמים לאיברים ורקמות מסוימים בגוף.

סודות ריפוי אקנה עם רפואה סינית

אקנה היא מצב בו נוצרים פצעונים על פניהם של בני נוער ומבוגרים. תופעה זו מתרחשת כאשר זקיקי עור נחסמים באמצעות שמן או חלב, המתנקז אל פני שטח העור. הפרשות חלב גדלות עם שינויים הורמונליים, בעיקר סביב גיל ההתבגרות, הריון וגיל המעבר. כאשר הנקבוביות סתומות, חיידקים ושמרים גדלים בהן, וגורמים לעור להיות מודלק ובסופו של דבר נוצרת אקנה.

חומרת הזיהום מגדירה את מאפייני האקנה. הפרשות הפצעונים נלכדות מתחת לעור, נקודות שחורות הן החלב הפורץ את העור, ובמקרים חמורים עלולים להיווצר זיהומים מוגלתיים מתחת לעור אשר יכולים לכאוב ולהותיר צלקות. מצבים רפואיים כגון תסמונת שחלות פוליציסטיות וגידולים עלולים אף הם לגרום לאקנה.

בגישת הרפואה הסינית, העור נשלט על ידי הריאות, ואקנה נחשבת בדרך כלל כסימן לחום פתוגני לריאות ולמעיים. גישת הריפוי היא קירור החום, ניקוי הריאות, טיהור המעיים וריפוי חיצוני של המצב.

שיטות הריפוי ברפואה הסינית כוללות:

תוספים יומיים

אבץ – עד שלושים מיליגרם ביום מקל על תסמיני אקנה.

ויטמין A – מסייע בהפחתת ייצור החלב. המינון היומי המקובל הוא אלף עד אלפיים מיליגרם, ואין לעבור מינון זה על מנת למנוע תופעות לוואי אפשריות.

ויטמין B6 – משמש לטיפול באקנה המחמירה לפני מחזור חודשי או באמצע המחזור. בנוסף מסייע תוסף זה בהקלת שינויים במצב הרוח או תסמונת קדם וסתית. ניתן לצרוך עד מאה מיליגרם ביום מידי יום, על מנת לטפל באקנה הקשורה לתסמונת קדם וסתית.

טיפול בצמחי מרפא

ניתן למצוא צמחי מרפא בחנויות מזון בריאות, בחנויות ויטמינים ובמרפאות מטפלים ברפואה סינית. יש להשתמש בצמחים על פי הצרכים האישיים, ולהתיעץ עם רופא מורשה להתאמת מינון אישי. תרופות צמחיות סיניות קלסיות להקלת אקנה הן סיילר, ריבס, אדמונית ואנג'ליקה. ניתן להשיג את נוסחת התרופה בחנויות לממכר צמחי מרפא של הרפואה הסינית ובקליניקות מטפלים בדיקור.

תזונת טיהור בת שבוע ימים המבוססת על בריאות טאו לניקוי ותכנית ניקוי רעלים, הכוללת שתיית מיצים ומרקים מירקות טריים, טיפול בצמחי מרפא, מירוק הגוף, עיסוי לימפטי, טווינא, דיקור, כוסות רוח, סאונה, ותרגילי גוף ונפש.

שמן עץ התה יעיל לנגעי אקנה ומשמש לסיוע במיגור חיידקים והפחתת הדלקת. תוסף זה מכיל תרכובת האחראית על פעילות מיקרוביאלית וניתן להשתמש בו כתכשיר ניקוי עור. גם שמן אורגנו, שהוא מיקרוביאלי, יעיל לטיפול באקנה.

תזונה. יש לאכול שפע קישואים, מלפפונים, אבטיחים, מלונים, סלרי, גזר, כרוב, תותים, גזר, חסה, תפוחי אדמה, דובדבנים, פפאיה, אגסים, אפרסמונים, פטל, כוסמת, נבטים, דוחן, אורז מלא, שעועית ירוקה, עדשים ואפונה. יש להימנע מסוכרים, מוצרי חלב, שוקולד, קאין, משקאות מוגזים, אגוזים, זרעים, פירות ים, מאכלים מטוגנים ומזון מעובד.

המרכז לטיפול באקנה

המרכז לטיפול באקנה מתמחה במתן מידע בתחום הטיפול באקנה, כל מה שרציתם לדעת על טיפול באקנה במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה: