תופעות לוואי של תרופת רואקוטן

טיפול באקנה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול באקנה!

תרופהרואקוטן היא אחת התרופות הפופולאריות ביותר לטיפול באקנה, והוא מסייע לאנשים רבים בגילאים שונים להתמודד עם התופעה. אחת הבעיות הקשות של הטיפול ברואקוטן הם תופעות לוואי רבות, הנובעות בעיקר מההשפעה האינטנסיבית של התרופה על עור הגוף, אשר גורמת לו להיות יבש ורגיש יותר.

מלבד זאת, רואקוטן היא תרופה הנלקחת על ידי כדורים דרך הפה, ובכך גורמת להשפעה על מערכות שונות בגוף.

לקיחת התרופה באופן סיסטמי עלולה לגרום אצל אנשים הסובלים מבעיות רקע או הנוטלים תרופות אחרות לסיבוכים משמעותיים, ולכן עליהם להיות מודעים להשפעות השונות של התרופה.

למרות שרואקוטן היא תרופה נפוצה ביותר, היא עלולה לגרום לסיבוכים ותופעות לוואי שונות, ולכן חשוב להקפיד על הנחיות הרופא לגבי נטילתה על מנת למנוע סיבוכים מיותרים.

יובש ורגישות של העור

תופעת הלוואי המוכרת והנפוצה ביותר של רואקוטן הוא יובש של העור ורגישות מוגברת. הסיבה לכך היא שרואקוטן מאיצה את התחדשות העור, ובכך גורמת לתחלופה מוגברת של תאי העור ולהתפתחות היובש והרגישות המדוברים.

אי לכך, אנשים המשתמשים ברואקוטן לאורך זמן סובלים מאוד מיובש קשה ביותר בעור ובשפתיים, ונאלצים להשתמש בתכשירים שונים להקלה על היובש והכאב. בנוסף, על מנת להגן על העור מומלץ להקפיד על ההנחיות הבאות:

  • הימנעות מחשיפה לקרינת השמש – קרינת UV ידועה בכך שפוגעת בעור, ובמקרים של שימוש ברואקוטן עלולה לגרום לנזק קשה ביותר. רגישות העור המוגברת כתוצאה מהשימוש ברואקוטן גורמת לכך שקרינת השמש פוגעת בו בצורה קשה, ולכן חשוב להימנע ככל שניתן מחשיפה אל השמש. חשוב מאוד להגן על האזורים הרגישים על ידי ביגוד מתאים ואמצעי הגנה נוספים.
  • הימנעות משימוש בעדשות מגע – רואקוטן גורם ליובש בעיניים, ולכן קיימים רופאים הממליצים להימנע משימוש בעדשות מגע בזמן נטילת התרופה.
  • יובש בשפתיים – תופעה נוספת המגבילה מאוד את המשתמשים ברואקוטן הוא התפתחות של יובש בשפתיים הגורם לכאב רב ואי נעימות מתמשכת. בדרך כלל ניתן לשלוט ביובש על ידי שימוש בתכשירים מתאימים.
  • מריחת קרם הגנה בכל יציאה אל השמש – רופאים רבים ממליצים למרוח קרם הגנה בכל פעם שיוצאים אל אור השמש, גם אם מדובר בחשיפה קצרה ביותר.

תופעות לוואי סיסטמיות

מכיוון שברוב המקרים רואקוטן נלקחת על ידי כדור, התרופה גורמת להשפעה על מערכות נוספות בגוף. תופעות הלוואי המשמעותיות במקרים אלה הם:

  • עלייה ברמת שומני הדם – אחת מתופעות הלוואי המסוכנות בזמן שימוש ברואקוטן היא עליה ברמת הטריגליצירידים. אי לכך, רופאים רבים ממליצים על מעכב קבוע של רמת שומני הדם בזמן השימוש בתרופה, ובמידה וקיים סיכון יש להפסיק את השימוש בתרופה.
  • כאבי שרירים ופרקים – תופעת לוואי נוספת היא התפתחות של כאבי שרירים ופרקים. הפגיעה בשריר עלולה להתבטא גם כממצא מעבדתי של עליה ברמת ה-CPK.
  • דיכאון – קיימים דיווחים על היארעות של דיכאון אצל חולים המטופלים ברואקוטן. יש לשים לב לשינויים במצב הרוח אצל בני משפחה המשתמשים בתרופה ולפנות לייעוץ מתאים במקרה הצורך.
  • נזק כבדי – שימוש ממושך בתרופה עלול להביא לפגיעה בכבד, אותה מזהים לראשונה באמצעות בדיקות דם מתאימות.

ניתן לראות שלרואקוטן תסימינים סיסטמיים רבים, ולכן אסור להקל ראש בהנחיות הרופא לגבי בדיקות מעקב, ולבצע את בדיקות הדם הנדרשות בזמן.

תרופה אסורה לשימוש בהריון ובנשים מיניקות

רואקוטן היא תרופה טרטוגנית, אשר גורמת למומים שונים בעובר ולכן אסורה בכל שלבי ההריון. בנוסף, התרופה אסורה גם על נשים מיניקות, מכיוון שהחומר הפעיל עשוי לעבור דרך חלב האם ולפגוע בתינוק.

המרכז לטיפול באקנה

המרכז לטיפול באקנה מתמחה במתן מידע בתחום הטיפול באקנה, כל מה שרציתם לדעת על טיפול באקנה במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה: