איפור פנים ואקנה

טיפול באקנה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול באקנה!

פצע בגרותנשים, חלק מהגברים, ואנשי מקצוע מתחום הבידור, משקיעים זמן, מאמץ וכסף למראה פנים יפה. כספים רבים מושקעים מידי שנה בקרמים, חומרי איפור ושפע מוצרי קוסמטיקה אחרים, להשגת מראה נקי, בהיר, מטופח ובדרך כלל צעיר יותר.

באופן אירוני, אותם מוצרי איפור עליהם מסתמכים אנשים להשגת מראה פנים מושלם, עלולים לגרום נזק לנקבוביות העור. שימוש במוצרי קוסמטיקה שאינם נכונים לסוג העור, עלול להחמיר פצעוני אקנה או לגרום להופעתם.

אקנה היא בעיקר הפרעה דלקתית המתרחשת עמוק בעור ומושפעת במידה רבה על ידי הורמונים. איפור אינו הגורם הישיר לאקנה, אך סוגי איפור מסוימים עלולים להחמיר את הפצעונים בקרב אנשים שנוטים לפתח את המצב.

הבנת ההשפעה שיש לאיפור על אקנה

אם חשקתן במוצר איפור מסוים, מומלץ לבחור מוצרי איפור המשתלבים היטב עם העור, במיוחד כשמדובר בשכבת הבסיס. יש להימנע ממריחת שכבת איפור עבה, ולהקפיד שהיא תתמזג עם הפנים. לפני תוספת תוספות מוצרים אחרים, מומלץ להמתין ששכבת הבסיס תתייבש במשך מספר דקות, ואז למרוח את שאר האיפור.

אם העור מאדים, מגרד או מתנפח לאחר שימוש בסוג מסוים של איפור, יש להפסיק אתהשימוש בו. מרכיבים מסוימים במוצרי קוסמטיקה עשויים לגרום לגירוי אלרגי הידוע כקשר דרמטיטיס בקרב חלק מהאנשים.

שימוש במוצרי איפור במצב של אקנה, תלוי בחומרת הפצעונים. אם האיפור אינו משפיע באופן נרחב, ואישה אינה מוכנה לוותר על האיפור, מומלץ לפחות להיות בררנית לגבי בחירת המוצרים. הגישה הטובה ביותר לטיפול באקנה היא בחירת מוצרי איפור שכותרתם "לא קומדוגני". מוצרים שאינם קומדוגנים, נוטים פחות לסתום את הנקבוביות, ובכך להפחית את הצטברות החיידקים הגורמים לאקנה, דלקת וצלקות.

יש להישמר גם מרכיבים העלולים להחמיר את מצב האקנה. מוצרים המכלים ניחוחות עשויים לגרות את העור או לגרום לתגובה אלרגית. מומלץ לחפש מוצרי איפור עם תוויות של "ללא חומרי ריח". אם קיים ספק לגבי השפעות המרכיבים והתאמת מוצרי איפור מסוימים לסוג העור האישי, ניתן להתייעץ עם רופא עור כדי להבין את השימוש הנכון באיפור, כך שלא יפריע לאקנה.

איפור במצב של אקנה

אנשים מצאו שיטות להסתרת פגמי הפנים שלהם במשך מאות שנים. בשנת 1600, נשים כיסו את פניהן עם רדידי משי עטורים בכוכבים וירח, כדי להסתיר את צלקות האבעבועות השחורות שלהן. כיום משתמשים אנשים באיפור על מנת להסוות פצעוני אקנה, אך מריחת שבת איפור על הפנים במצב זה אינה בהכרח השיטה הטובה ביותר.

איפור עשוי לסייע בהסתרת פצעונים, אך הוא עלול אף להחמיר אותם כשמשתמשים בסוג הלא נכון של קונסילר, או כשמורחים שכבת איפור עבה מידי. האדמומיות ופצעוני האקנה מתקלפים ומובילים למראה עור גרוע יותר.

לכן בחירת כל מוצרי האיפור, החל ממייק אפ, דרך סומק ועד צלליות ואייליינרים למיניהם, צריכים להיות עשויים מחומרים שאינם שמנוניים והיפו אלרגנים, שאינם גורמים לגירוי. יש לקרוא את תוויות המוצרים ולבחור מוצרים על בסיס מים. קוסמטיקה המבוססת על מינרלים מכילה מרכיבים כגון סיליקה, טיטניום דו חמצני ותחמוצת אבץ, הסופגים שמן ומסתירים את האדמומיות ללא גירוי העור וללא החמרת הפצעונים.

המרכז לטיפול באקנה

המרכז לטיפול באקנה מתמחה במתן מידע בתחום הטיפול באקנה, כל מה שרציתם לדעת על טיפול באקנה במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה: