אקנה – מדריך להורים

טיפול באקנה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול באקנה!

פצעיםהביטו היטב בילד או בילדה שלכם. לא תוכלו לפספס שהם עוברים משהו משמעותי בתקופה זו של גיל ההתבגרות.

שימו לב למצב הרוח שלהם, לקול הבוקע מגרונם, הם עייפים – פתאום התחילו לישון שנת צהרים ארוכה, מגיבים מהר יותר או הרבה יותר לאט, חסרי סבלנות, התיאבון שלהם מתגבר. אתם אלו שביכולתם להבחין בעוד הרבה שינויים שעוברים בתקופה הזו על הילד המוכר שלכם.

הגדילו את הרזולוציה

כעת הגדילו את הרזולוציה. מה מצב העור של הילד? האם  הפנים שלו או שלה מחוטטי פצעים? האם אותן פנים יפות ואהובות שהיו פעם חלקות למשעי מעוטרות לפתע במטרדים אדומים ומוגלתיים?

פצעי בגרות מחליקים בטבעיות אל מציאות החיים של נערים מתבגרים, ולסביבה הם נראים כעוד רעה שתעלם עם חלוף הגיל המבלבל הזה. אולם הם לא נראים טבעיים לילד שלכם, אפילו אם מרבית מהחברים שלהם מעוטרים בהם, ואפילו אם על פניו מופיעים פצעים בודדים בלבד.

נערים ונערות בגיל ההתבגרות נוטים להיות חסרי סבלנות ויש להתייחס בכובד ראש למטרד שנושאים עמם פצעי אקנה. לילד בגיל ההתבגרות יש אפס סבלנות ל "עוד צרות" הוא עובר תקופה מורכבת גם כך.

בנוסף, זכרו כי העיקר והטפל שלכם אינו בהכרח העיקר והטפל של ילדיכם. לילד שלכם יש הגיון פנימי שונה מזה שלכם. ייתכן וסדר החשיבויות שלו לא מובן לכם. נסו  ל"היכנס" לראש שלו, התייחסו באמפתיה למצוקות שלו.

הסתכלו על הפצעים שלהם מתוך קרבה ואכפתיות

בכדי שתוכלו לעזור לילד להתמודד עם הפצעים אתם צריכים לתת לו תחושה של קרבה וקבלה אל תעירו הערות פוגעניות, נטרלו תחושות דחייה וצער, דאגו לכך שנושא פצעיי הבגרות יהיה נטרלי – עוד בעיה רפואית שהילד צריך את עזרתכם להתמודד איתה.

היו אתם יוצריי המציאות התקשורתית בבית. דברו אתו בפתיחות, אל "תלכו על ביצים" ככל שתהיו פתוחים, רגישים ומקשיבים יותר כך תקלו על הילד להתמודד עם המחלה.

פנו לרופא עור בשלבים הראשונים של התפרצות האקנה

כל יום עם פצעים לא מטופלים על הפנים הוא יום מיותר. מחלת האקנה היא מחלה דינמית. היא יכולה לעבור ממצב קל יחסית למצב חמור יותר.

למזלנו ישנם טיפולים שיכולים למתן את המחלה ואף להעלימה. מהרו לתת לילדכם טיפול אצל רופא עור ואל תחכו למצב של אקנה חריפה.

למדו את המחלה

ישנו מגוון רחב של טיפולים במחלת האקנה. הגיעו אל רופא העור מוכנים. קראו על הנושא,  ונסו להבין מה היתרונות ומה החסרונות של הטיפולים השונים.

במקביל, לוו את הנער אך תנו לו לנהל את "מערכת היחסים" שלו עם הפצעים. הילד הוא החולה והוא הסובל. הפצעים הם שלו כמו שהפנים הן שלו, וחייו הם חייו. הבעיה של פצעי האקנה אינה הבעיה שלכם. העניין שלכם הוא להעניק עזרה ולתמוך בילד. ניכוס המחלה יכול ליצור התנגדות אצל הנער.

טיפול באקנה אינו מסתיים אצל רופא העור

מחלת האקנה היא עוד סימפטום של גיל ההתבגרות, אולם היא מעידה על רמת הרגישות של הנער. המחלה יכולה ליצור מעין תהליך מעגלי – מצב קשה של העור מוביל למצב רוח ירוד שמחמיר את מצב הפצעים וחוזר חלילה. קחו ברצינות רבה את רמת הרגישות של הילד ונסו לעזור לו לנהל חיים כמה שיותר רגועים.

היגיינה ותזונה

ילדים רבים בגיל ההתבגרות מתקשים לדאוג להזנה נכונה של גופם ולסביבה היגיינית. עזרו להם. דאגו שיהיה בבית מזון בריא, דגים, קטניות, הרבה ירקות ופירות טריים. נסו לפתות את ילדכם לאכול טוב.

המרכז לטיפול באקנה

המרכז לטיפול באקנה מתמחה במתן מידע בתחום הטיפול באקנה, כל מה שרציתם לדעת על טיפול באקנה במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה: