פיתוח חדשני זריקה כנגד אקנה

טיפול באקנה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול באקנה!

פריצת דרך בטיפול באקנה: פיתוח זריקה כנגד האקנהלאחר החיסון נגד אבעבועות ופוליו, עולם המדע פיתח מהלומה חדשה נגד אחת התופעות הנפוצות והמציקות: אקנה.

חברת סנופי-פסטר, חברת החיסונים הגדולה בעולם, חתמה על חוזה עם אוניברסיטת קליפורניה בסן דייגו, במטרה לפתח גישה אימונולוגית למניעה וטיפול באקנה. זהו טיפול יעיל, ושיתוף הפעולה יהפוך את החלום על חיסון נגד אקנה, למציאות.

פצעונים שפירים שמתפתחים

פצעוני אקנה מתפתחים כשבלוטות החלב המייצרות שמן בעור, נסתמות. כשרמת החמצן בנקבוביות נופלת, חלק מהחיידקים השפירים בה מתפתחים ומתחילים להרוג תאי עור הפורצים לדם. בתגובה, המערכת החיסונית משחררת דלקת מקומית, וגורמת לתאי דם לבנים ולכימיקלים, להרוג חיידקים כדי להילחם בהם, וכך נוצרים הפצעונים.

הגורם העיקרי לאקנה הוא חיידקים בבלוטות החלב. מטרת הטיפולים הנוכחיים לאקנה, כגון בנזוטאיל פרוקסיד ואנטיביוטיקה, היא להרוג את החיידקים. אך אקנה עשויה להיות כרונית, ושימוש ארוך טווח באנטיביוטיקה עלול להוביל להתנגדות לאנטיביוטיקה.

מחקר הזריקה נגד אקנה

מדענים בדקו את שיטת הטיפול החדשה בתנאי מעבדה, באמצעות הזרקת P.acnes, תרופה חדשה נגד אקנה, לעור האוזן בעכברים, לטיפול בדלקת. בשנת 2008 הם דיווחו שהעכברים שקיבלו את החיסונים הפגינו הפחתה משמעותית בדלקת, בהשוואה לעכברים שלא חוסנו.

ממצאים אלו מראים שנוגדנים ל-P.acnes עשויים להפחית פצעוני אקנה. אך החיסון מעודד את הגוף לתקוף ללא הבחנה את חיידקי האקנה, ועלול להחמיר את התסמינים.

גישת טיפול ישירה לחלבון הגורם לאקנה

כדי להתגבר על המכשולים בפיתוח הזריקה החדשה נגד אקנה, צוות המדענים ניסו גישה אחרת: מיקוד חלבון שנקרא CAMP, אשר משמש להריגת חיידקים שונים בתאים המארחים. הצוות מצא גן CAMP ברצף ה-DAN של P.acne, המקודד לחלבון שהורג תאים בבלוטות החלב ומפעיל דלקת.

צוות המדענים הניח לגן לייצר את החלבון, ובשלב הבא הם ריססו כמויות זעירות של התרופה לאף העכברים, מה שגרם להם לייצר נוגדנים ל-CAMP. החיסון מנע את התפתחות נגעי האקנה, והזריקה עוררה דלקת ברמות פחותות הרבה יותר.

חלבון הגורם לבעיות

הטיפול התמקד בחלבון בו משתמשים החיידקים להתפתחות אקנה. במקום להרוג את החיידקים, הטיפול מונע את עמידותם, והמדענים מציינים שהזריקה לא תשבש חיידקים רגילים בעור בריא, אשר אינם מייצרים CAMP.

לדברי בכירים בחברת סנופי-פסטר, הפרויקט המשותף מכוון לנטרול הגורמים הפרטניים ל-P.acnes בדלקות.

גישת הטיפול החדשה מתוכננת לנסות לפתח נוגדנים חד שבטיים ל-CAMP, שניתן להעבירם באופן מקומי, תוך שימוש במיקרונדים בעור חולי אקנה. הטיפול ישבש את פעילות חיידקי P.acnes הקשורים לדלקת, מבלי להפריע לחיידקים הטובים במקום אחר בגוף.

המרכז לטיפול באקנה

המרכז לטיפול באקנה מתמחה במתן מידע בתחום הטיפול באקנה, כל מה שרציתם לדעת על טיפול באקנה במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה: