טיפול בצלקות אקנה שקועות אושר על ידי ה FDA

טיפול באקנה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול באקנה!

טיפול בצלקותפצעי בגרות או אקנה, היא בין מחלות העור הטורדניות והשכיחות ביותר כשלפי הערכות המומחים בתחום כשמונים אחוז מהאוכלוסייה צפויים לסבול מאקנה בשלב זה או אחר במהלך חייהם. בחלק ניכר מהמקרים הפצעים מהם סובלים החולים נעלמים ללא השארת עקבות, אך במקרים רבים מספור הפצעים משאירים צלקות שנחשבות למאתגרות מאוד לטיפול.

כיצד נוצרות צלקות כתוצאה מאקנה?

לאחר שהפצעים נעלמים, עלולים להופיע שני סוגים של ממצאים עוריים. אחד הממצאים הפחות חמורים הוא כתמים חלקים ושטוחים בצבע חום, שניתן להעלים בקלות רבה יחסית באמצעות פילינג כימי שטחי או קרמים להבהרת העור והממצא השני והיותר בעייתי הוא הישארותן של צלקות שקועות. הצלקות נוצרות כתוצאה מהרס של תאי עור, המתרחש במקרים של אקנה חמורה יחסית. הצלקות האופייניות לאקנה יכולות להיות נקודתיות ועמוקות יחסית או שטוחות ושקועות.

טיפול בצלקות שנוצרו כתוצאה מאקנה

מאחר והצלקות שמהוות מפגע אסתטי מופיעות בדרך כלל באזור הפנים, הרי שרוב האנשים הסובלים מהן מעוניינים להסירן. כתוצאה מכך התפתחה במרוצת העשורים האחרונים תעשייה שלמה של טיפולים להסרת צלקות אקנה. לרוע המזל, חלק ניכר מטכניקות הטיפול גרמו ליותר נזק מתועלת. כמו כן חלק ניכר מהטיפולים התאימו רק עבור אנשים בעלי גוון עור בהיר וזאת כיוון שתופעות הלוואי של הטיפולים כללו הופעת כתמים לבנים בעור באזור הטיפול.

הכוונה היא בעיקר לטיפולים הכירורגיים שכללו חפירה מתחת לאזור הצלקתי בתהליך שנקרא undermining, הרמה של העור באזור הצלקת בתהליך שנקרא punch elevation או חיתוך של הצלקת בתהליך שנקרא punch excision. הטיפולים השמרניים שלא היו כרוכים בניתוח כללו בעיקר שיוף של העור או פילינג עמוק. לעולם הטכניקות השונות שהוזכרו לעיל, נתמקד בטכניקה חדישה ביותר הנקראת Fractional RF.

טכנולוגיית Fractional RF

Fractional RF היא טכניקת טיפול חדשה יחסית המבוססת על טכניקה ותיקה יותר שבה תהליך הפילינג של העור בוצע על ידי שימוש בלייזר. בשיטה החדישה הזו החימום של תאי העור מבוצע באמצעות גלי רדיו ומכאן מגיע שמה של השיטה – Radio frequency. גלי הרדיו שגורמים לחימום העור משודרים ממכשיר מיוחד הנקרא EndyMed Pro.

המכשיר משפיע על כל שכבות העור במקביל. השינוי בשכבה העליונה של העור, הנקראת אפידרמיס מורגש מיד לאחר הטיפול הראשון אך במקביל מתרחשים שינויים בשכבת הקולגן הגורמים לגוף לייצר קולגן חדש וגמיש. הייצור של הקולגן מתחיל בדרך כלל כחודש לאחר התחלת הטיפול ומגיע לשיאו כשלושה עד שישה חודשים מאוחר יותר.

כמה טיפולים יש לעבור עד לקבלת תוצאות?

התגובה לטיפול היא אינדיבידואלית ומשתנה ממטופל למטופל. עם זאת, בדרך כלל שלושה טיפולים המבוצעים בהפרש של חודש זה מזה יביאו לתוצאות משביעות רצון, גם במקרים של צלקות חמורות במיוחד.

ראו גם:

פילינג כימי לטיפול באקנה

המרכז לטיפול באקנה

המרכז לטיפול באקנה מתמחה במתן מידע בתחום הטיפול באקנה, כל מה שרציתם לדעת על טיפול באקנה במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה: