טיפול באקנה ופצעי בגרות בקיץ

טיפול באקנה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול באקנה!

טיפול באקנה ופצעי בגרות בקיץהקיץ הישראלי מביא איתו לא מעט אתגר, עבור אלה, הסובלים מרגישות בעור והוא מצריך התייחסות מיוחדת כדי למנוע בעיות עור למיניהן, שבחלקן לא פשוט לפתור. השמש החזקה, הלחות הגבוהה וגם החום, כל אלה משפיעים באופן ישיר על העור ויכולים לגרום לאקנה. ד"ר אלכס אלטס, המתמחה ברפואת עור, אומר כי הטענה שהקיץ יכול לשפר את מצב האקנה היא מוטעית.

על פי מחקרים שבוצעו במספר מקומות שונים בעולם, נמצא כי בעוד שליש מהנבחנים מסרו כי מצב האקנה שלהם השתפר במהלך הקיץ, שליש אחר טען כי מצבה דווקא החמיר. ההטבה באקנה יוחסה לשמש, בעוד שההחמרה יוחסה לטמפרטורות הגבוהות, ללחות וגם לזיעה המרובה שבקיץ.

כמה מילים על אקנה

האקנה היא מחלת העור השכיחה ביותר בקרב מתבגרים. הסיבה העיקרית לה קשורה בפעילות היתר של בלוטות החלב, הנגמרת בעקבות שינויים הורמונאליים האופייניים לגיל ההתבגרות. הייצור המוגבר גורם לסתימת הבלוטות, מה שמהווה קרקע פורייה מאד לחיידקים מזיקים, הגורמים לדלקת מקומית, הבאה לידי ביטוי בתצורת פצעונים אדומים מודלקים.

אין מדובר כאן במחלת עור מסכנת חיים, אולם השלכותיה האסתטיות עשויות להיות חמורות מאד ולהשפיע באופן משמעותי על הסובלים מכך. על פי ד"ר אלטס, חלק מהסיבות לאקנה אינן בשליטתנו, כמו המחזור החודשי, למשל. במקרים כאלה טיפול תרופתי יכול לעזור, בין אם מדובר במריחת קרם מיוחד או נטילת כדורים.

יחד עם זאת, ישנם כמה פרמטרים, המשפיעים על מצב האקנה, פרמטרים שבהחלט בשליטתנו. למשל, ידוע, על פי כמה מחקרים, שצריכת מאכלים מתוקים עשויה להחמיר את מצב האקנה. הדבר נכון גם לגבי שתיית אלכוהול.

הטיפול באקנה במהלך חודשי הקיץ

במהלך חודשי הקיץ, מומלץ לסובלים מאקנה להשתמש במוצרים קלילים, שאינם מכבידים על העור. כדאי לרכוש קרמי הגנה מפני השמש ותכשירי לחות שונים שמגיעים במרקם ג'לי או תחליב. קרמים כבדים ושומניים פחות מומלצים. במקביל, מומלץ להקפיד על שגרת טיפוח וניקיון עקבית, הכולל: ניקוי עור הפנים באמצעות סבון פנים מתאים, שימוש במי פנים או בתמיסה ייעודית להשלמת הניקוי ולחיטוי עור הפנים ולסיום – מריחת קרם טיפולי על העור. ניתן למצוא כיום בשוק מגוון רחב של תכשירים, המתאימים לסובלים מאקנה בכל הגילאים ובעוצמות שונות. חשוב להקפיד לעשות זאת במשך תקופה של לפחות 3 שבועות כדי ליהנות מתועלות הטיפול.

את הטיפול עצמו באקנה חשוב לעשות פעם ביום, ובמידה ולא ניכרת הטבה כלשהי, לבצע אותו פעמיים ביום. במידה וגם לאחר 3 או 4 שבועות לא נראה שינוי, כדאי לשקול להחליף את התכשירים שבהם משתמשים. אם גם לאחר מכן לא ניכרת הטבה, מומלץ לפנות לרופא עור כדי לשקול אפשרות של טיפול תרופתי. באשר לסבון שבו משתמשים, מומלץ שיהיה זה סבון המתאים לעור בעייתי ושומני, סבון אנטי בקטריאלי. לגבי מי הפנים, במידה ומדובר במצב דלקתי, מומלץ לבחור בספירט סליציל 3 אחוז, אותו ניתן לרכוש בכל בית מרקחת וללא מרשם רופא.

במקרים של אקנה קלה, אפשר למרוח ג'ל לחות דל שומן על עור הפנים, כדי שלא להעמיס על העור עצמו. במקרים קשים, מריחת ג'ל או משחה מחטאת יכולה לספק את הפתרון המתאים, שכן היא עוזרת בחיטוי עצמו, מייבשת ומקלפת את הפצעונים הקיימים. חשוב שלא להתעסק עם הפצעונים ולנסות לפוצץ אותם. הדבר עשוי להחמיר את הדלקתיות ואת הזיהום ואפילו לגרום לצלקות בעור. כך או כך, כדאי לפנות לרופא עור כדי לקבל ממנו הנחיות מתאימות, הרלוונטיות למצב האקנה.

המרכז לטיפול באקנה

המרכז לטיפול באקנה מתמחה במתן מידע בתחום הטיפול באקנה, כל מה שרציתם לדעת על טיפול באקנה במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה: