אקנה עובר בעזרת שמן זית – מיתוס או אמת?

טיפול באקנה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול באקנה!

תכשיר על בסיס שמן זית: יעזור לאקנה?
תכשיר על בסיס שמן זית: יעזור לאקנה?

אקנה היא מחלת עור הנגרמת באמצעות פצעים או ציסטות שהגלידו. הפצעונים מופיעים בגוון חום, ורוד או אדום ועלולים להימשך זמן רב לפני שהם דועכים.

מוצרים טיפוליים המכילים שמן זית נחשבים כטובים לעור, אך נתפסים כמיתוס, היות ועובדה ידועה היא כי שמן, כמעט מכל סוג שהוא, מזיק לעור עם אקנה.

הקטלוגים הפרסומיים המקדמים את יתרונות מוצרי העור המכילים שמן זית, מפרסמים בכתובות משכנעות ועומדות על כך שאפילו הסובלים מאקנה יכולים לטהר את עורם עם שמן זית ולהפחית את האקנה שלהם. אך השאלה היא האם שמן זית יכול באמת לטהר את העור מבלי לגרום בעצמו להופעת פצעונים, או שהאם מדובר בתרגיל מכירות ממש טוב המקדם טיפול מודרני לאקנה? האם יותר כדאי לגשת לרופא ולקבל באמצעותו טיפול תרופתי?

האם מדובר בשמן טוב?

אנשים הסובלים מאקנה יודעים שכמעט כל השמנים האחרים רעים לעור ונוטים להגביר את הפריחה, בעוד שרק שמן זית נחשב לשמן טוב. הסברה ששמן זית מזיק לאקנה אינה חד משמעית ועל כן לא ברור אם מדובר במיתוס. עדיין קיימים מספר גורמים המעניקים אמינות לעובדה ששמן זית עשוי להועיל לעור עם אקנה. יש הסובלים מאקנה שדווקא יעידו על עצמם כי טיפול טבעי בעזרת תכשיר המכיל שמן זית דווקא הועיל עימם מאשר הזיק.

ראשית, הוא מכיל נוגדי חמצון טבעיים וויטמינים, ופועל כנוגד דלקת. שנית, שמן זית משמש אף כקרם לחות, כך שהוא מונע את הקילוף היבש המוביל לאקנה.

שלישית, ואולי העובדה המפתיעה ביותר היא כי שמן זית אינו סותם את נקבוביות העור. העור אינו סופג שמן זה ובעת שטיפת הפנים עם תכשיר ניקוי המכיל שמן זית, לא נותרות מאחור שאריות הסותמות את נקבוביות העור וגורמות לאקנה.

בשורה האחרונה

העובדות על שמן זית מרשימות, אך אינן משכנעות לחלוטין, ולכן, וכמו בכל דבר אחר שאין ודאות מוחלטת לגביו, מומלץ להתחיל בשיטת הניסוי והטעייה, לגלות אומץ ולנסות מספר תכשירי קוסמטיקה המכילים שמן זית.

מומלץ לבצע את הניסוי באמצעות סוגי תכשירים שונים המכילים שמן זית, ולרכוש מותג בעלות סבירה, מותג יקר ומותג הנמכר בכל רשתות השיווק.

תוצואות הבדיקה צפויות להיות מעניינות ביותר. ראשית, מוצר קוסמטי המכיל שמן זית ממותג זול, מחמיר את האקנה, ובכך מאמת את המיתוס לפיו שמן זית רע לעור עם אקנה. אך לא שמן הזית הוא שמזיק לעור, אלא המוצר עצמו, שאינו איכותי.

התנסות במוצר יקר המכיל שמן זית מובילה לשיפור באיכות העור, והפגמים מתחילים להתפוגג לאחר שבוע, אך השיפור הוא מינימאלי ביותר ולא קיימת דרך לדעת אם השיפור נובע משמן הזית או ממשהו אחר.

טיפול בעור עם אקנה באמצעות מכשיר המכיל שמן זית והנמכר דרך קטלוגים פרסומיים אינו הופך את העור לחלק ואינו מבריא את האקנה לאחר השימוש בו. העור רך יותר, ונדרש מעט זמן כדי להתרגל לתחושת השמן על הפנים, אך השיפור המיוחל אינו מופיע.

הסובלים מאקנה יכולים להפיק תועלת מניקוי העור עם מוצר המכיל שמן זית (מומלץ להיוועץ עם רופא טרם הקנייה), אך יש להשתמש במותג איכותי יותר המומלץ באופן אישי על ידי קוסמטיקאיות ומשמשים לרוב כטיפולים משלימים לטיפול באקנה. מוצרים אלו מנקים היטב את העור, מבריאים את הפצעים, מרככים את העור, ובעיקר, שווים את המחיר.

ראו עוד טיפולים טבעיים:

תרופות סבתא לטיפול באקנה

האם ניתן לטפל באקנה בעזרת דבש?

המרכז לטיפול באקנה

המרכז לטיפול באקנה מתמחה במתן מידע בתחום הטיפול באקנה, כל מה שרציתם לדעת על טיפול באקנה במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה: