טיפול נכון ועדכני לאקנה וולגריס

טיפול באקנה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול באקנה!

טיפול נכון ועדכני לאקנה וולגריסאקנה היא מחלת העור נפוצה ביותר. למרבה המזל, קיימות מספר אפשרויות טיפול המסייעות להתמודדות עם המצב, כפי שמתוארות על ידי ההנחיות החדשות של האקדמיה האמריקנית לדרמטולוגיה, לטיפול באקנה וולגריס.

הנחיות עדכניות אלו פורסמו בפברואר 2016, ומבוססות על ראיות מדעיות לכיסוי המלצות הטיפול באקנה בקרב מתבגרים ומבוגרים.

רופאי עור מסבירים שקיימים מגוון טיפולים יעילים וזמינים לאקנה, ושילוב של שניים או יותר מהטיפולים, הם האפשרות הטובה ביותר עבור רוב המטופלים. מומלץ לשלב טיפולים מקומיים, אנטיביוטיקה וטיפולים הורמונאליים.

הנחיות הטיפול העדכניות

אנטיביוטיקה משמשת לטיפול באקנה בינונית עד חמורה, וההנחיות העדכניות ממליצות על טיפול מקומי בשילוב עם אנטיביוטיקה. עם השלמת סבב האנטיביוטיקה, המטופלים צריכים להמשיך להשתמש בטיפולים מקומיים להתמודדות עם המצב.

תרופות מקומיות, כגון רטינואידים ובנזואיל פרוקסיד, ניתנות לשילוב עם אנטיביוטיקה ליצירת משטר טיפול יעיל. בנוסף, נשים יכולות לשפר את מראה האקנה באמצעות שימוש בגלולות למניעת הריון, הניתנות לשילוב עם טיפולים אחרים.

אקנה וולגריס היא מצב חמור המשפיע באופן משמעותי על איכות החיים. בני נוער ומבוגרים המתמודדים עם המצב צריכים להתייעץ עם רופא עור מוסמך, שיסייע להם למצוא את אפשרות הטיול הבטוחה והיעילה שעובדת עבורם.

אבחון אקנה וולגריס לצורך קביעת הטיפול

אקנה וולגריס מורכבת בעיקר מפצעים פתוחים או סגורים עם דלקת. סוג זה של אקנה מגיב לתרופות מקומיות המפחיתות את לכידות תאי הזקיקים. חטטים ונגעים המאפיינים אקנה וולגריס מגיבים לשילוב של תרופות מקומיות עם אנטיביוטיקה מערכתית.

במקרה של הופעת נגעים דלקתיים המלווים בגושים עמוקים וציסטות, הרופא יקבע אנטיביוטיקה מערכתית לטיפול יעיל במשך חצי שנה. אם האנטיביוטיקה אינה מסייעת, הרופא יקבע תרופה חזקה אחרת.

למרות שהטיפול המקומי בדרך כלל מספיק לאקנה וולגריס, השליטה בה דורשת אנטיביוטיקה מערכתית, אשר הוכחה כיעילה ביותר. סוגי האנטיביוטיקה כוללים טטרציקלין, דוקסיציקלין ואריתרומיצין. תרופות אלו חודרות היטב אל זקיקי בלוטת החלב ומפחיתות את הנגעים המודלקים. הן משפיעות גם באופן אנטי דלקתי עצמאי בשל התכונות המיקרוביאליות שלהן.

הטיפולים שאינם מומלצים לאקנה וולגריס

ההנחיות העדכניות קובעות שהליכים המבוצעים בקליניקת מנתחי עור פלסטיים, כגון טיפולי לייזר או פילינג כימי, עשויים לשפר אקנה, אך אינם מומלצים לטיפול באקנה וולגריס, בשל נתונים מדעיים מוגבלים להוכחת אמינותם. ההנחיות קובעות אף כי לא קיימות ראיות מספיקות על מנת להמליץ לטפל באקנה עם טיפולים אלטרנטיביים כגון שמן עץ התה.

קיימים מחקרים שמראים שמוצרי חלב, במיוחד חלב דל שומן, ותזונה המאופיינת באינדקס גליקמי גבוה, כגון תזונה עשירה בסוכרים ופחמימות, עשויים להיות קשורים לאקנה. אך ההנחיות החדשות קובעות כי לא קיימים מספיק נתונים על מנת להמליץ על שינויים תזונתיים יעילים לסובלים מאקנה.

לטיפול באקנה וולגריס שאינה מגיבה לטיפול אחר, ההנחיות העדכניות ממליצות על טיפול בתרופה אוראלית איזוטרטינואין, אך תרופה זו נושאת סיכון גבוה למומים מולדים, ולכן נשים חייבות לנקוט בצעדי זהירות ולא להשתמש בה במהלך הריון.

למרות שמספר מחקרים הראו קשר בין תרופה זו לבין מחלות מעי דלקתיות או תסמיני דיכאון, הראיות אינן מכריעות. יחד עם זאת, הסובלים מאקנה וולגריס צריכים לגלות מודעות לסיכונים אלו ולהשתמש בתרופה בזהירות ורק תחת פיקוח רפואי.

 

המרכז לטיפול באקנה

המרכז לטיפול באקנה מתמחה במתן מידע בתחום הטיפול באקנה, כל מה שרציתם לדעת על טיפול באקנה במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה: