האם אי שימוש במוצרי טיפוח ממותגים עלול לגרום לאקנה לא להופיע?

טיפול באקנה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול באקנה!

לא כל תכשיר יעלים אקנהבמלחמה נגד אקנה, אנשים הולכים לעיתים רחוק מידי. למרות שייצור החלב העודף מגביר את האקנה, היא עשויה לנבוע אף כתוצאה מתופעת לוואי של צריכת תרופות מסוימות, או שימוש מוגזם במוצרי ניקוי וטיפוח. תהיה הסיבה אשר תהיה, חשוב להתמודד נכון עם התופעה, היות וחוסר הלחות גורם לעור להיות רגיש יותר ולפתח יותר פצעונים.

השכבה החיצונית ביותר של העור, מתנהגת כמו מחסום בין עור הפנים לבין השפעות הסביבה. מבחינה רפואית זה נקרא כמו תפקוד מחסום עור. התאים והשמנים הטבעיים בעור קשורים יחד, והתאים מתמלאים במים ושומנים עד לנקודה בה הם מתנפחים. נפיחות זו טובה היות והיא מאגדת בחוזקה את התאים ומקשה על חדירת זיהומים.

תפקיד מוצרי טיפוח בפגמי עור הפנים

רחיצת פנים עם סבון פנים או חומר ניקוי קשה אחר, כגון מוצרי פילינג למיניהם, נוטלים מהעור את השמנים הטבעיים ומביסים את הלחות הטבעית מהעור. שימוש יומיומי במוצרים כימיים לניקוי העור, גורם לעור להצטמק, ושכבת ההגנה הפנימית של העור מתפקדת פחות ביעילות. בסופו של דבר, העור מתייבש ובמצב חמור אף מתקלף. מצב זה מתרחש היות ותאי העור המתים זקוקים ללחות מספקת על מנת לתפקד היטב.

סבונים וחומרים כימיים מרוכזים אחרים הם רק חלק מהסיבות לעור יבש והופעת נגעי אקנה, אך ללא קשר לסיבה, המנגנון הבסיסי נותר זהה. כך שלמרות הפרסומים אודות מוצרי "הפלא" הכימיים ואף הטבעיים, ניתן לחסוך את ההוצאות המרובות הכרוכות ברכישת התכשירים, ולהבין את יסודות טיפוח העור והדרכים לטפל בו נכון.

ישנם עוד הגורמים לעור להתייבש כמו חשיפה מרובה לשמש וכן הלאה, והם אלו שעלולים אם כן, לגרום לאקנה. יכול להיות גם כי השילוב של התכשיר על העור וחשיפה לשמש למשל, יגרמו נזק גדול יותר מאשר חשיפה לאחד מהגורמים.

עור יבש עשוי לגרום להתפרצות אקנה

חלק מהאנשים עם עור יבש סובלים מגרודים או מטרדים אחרים, בעוד שאחרים אינם סובלים מכל תופעות לוואי. אך כמעט בכל המקרים, עור יבש עשוי לגרום לעור להיות מועמד טוב יותר להתפרצות אקנה.

כשההגנה הטבעית של העור נחלשת, מצטברים חיידקים וכימיקלים החודרים עמוק יותר לתוך העור, והוא הופך לפגיע יותר לזיהומים של חיידקי אקנה. הכימיקלים הנמצאים במוצרי טיפוח העור, עלולים לזהם אותו, ולהגביר את הסיכויים לדלקת בעור.

הטיפול הנכון הוא כנראה, חוסר טיפול

הצעד הראשון המתבקש הוא להסיר את הגירוי או הגורם שהוביל לבעיות בעור. לעיתים, כל הטיפול כרוך בהפסקת השימוש בסבונים או במותגי ניקוי עור, למצוא חלופות קלות או טבעיות המותאמות באופן אישי, או פשוט לא להשתמש בכלל במוצרים.

יש להעניק לעור את הלחות לה הוא זקוק, אך טרם רכישת קרם לחות בעל המותג האופנתי היוקרתי האחרון, יש להבין מהי לחות, ובאיזה מוצר הכי כדאי להשתמש.

מחירי מותגי המוצרים אינם קשורים לטיב המוצר, שכן כולם עובדים פחות או יותר באותה צורה ואין צורך לשלם מחירים גבוהים על מותגים העובדים בצורה זהה. אך יש להבין כי כל קרם לחות מכיל חומרים המושכים את הלחות הטבעית מהעור, ובמקומה מחדירים לחות מלאכותית.

במילים אחרות, מוצרי הטיפוח יוצרים על העור שכבת שומנים, ובכך מבטלים את השפעת השמנים הטבעיים של העור.

בחירת המוצר המתאים

לחות היא תערובת של מים ושומנים המשפיעים על העור שלנו. חלק מהמוצרים כבדים יותר בשומן וטובים יותר בלחות, אך הם עלולים אף לגרום ליותר בעיות אקנה, במיוחד אם הם מכילים שמני מינרלים. תמיד מומלץ להעדיף קרמים קלים יותר, הנחשבים לבחירה הטובה יותר לטיפול יומי.

קרם לחות טוב צריך להכיל חומרים שאינם מגרים את העור, ואין להתפתות למוצרים המכילים חומרים "רעים אך הכרחיים". פשוט אין דבר כזה. במקרים רבים, החומרים ה"רעים" הם חומרים משמרים, מרכיבי ניחוחות וצבעים מסוימים שאינם בריאים לעור.

אם ההעדפה היא בכל זאת להשתמש במוצרי טיפוח לעור, יש לבחור את המוצרים הקלים הנכונים, עם מרב המרכיבים הטבעיים, ולהבין כי לעיתים קרובות, חוסר השימוש במוצרים הוא עדיין קו הטיפול המומלץ יותר.

המרכז לטיפול באקנה

המרכז לטיפול באקנה מתמחה במתן מידע בתחום הטיפול באקנה, כל מה שרציתם לדעת על טיפול באקנה במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה: