נמאס לכם לסבול מאקנה? טיפול פוטודינמי נמצא יעיל בהעלמת אקנה

טיפול באקנה זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לטיפול באקנה!

אקנהטיפול פוטודינמי (PDT) נחשב לאחד מטכנולוגיות הטיפול היעילות ביותר לאקנה, והוא הוכח כמניב תוצאות מרשימות ארוכות טווח. הטיפול מתבסס על מקור אור כחול וחמצן, ואושר על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA).

היישום הראשון של טיפול זה דווח לראשונה בשני מחקרים שנערכו בשנת 2000, ומחקרים רבים חוקרים היבטים שונים של הטיפול מאז, ופרסמו תוצאות משביעות רצון.

רופאים משתמשים בטיפול פוטודינמי לאקנה, כשמטופלים אינם מגיבים לטיפולים קונבנציונליים, טיפול זה מתאים לאקנה בינונית עד חמורה.

מנגנון הפעולה של טיפול פוטודינמי

האור הכחול משפר אקנה קלה עד בינונית וחודר באופן טבעי לתוך זקיקי החלב. לפני הטיפול נמרחת על העור משחת ALA, אמינו לבוליניק אסיד, העשויה מריכוזים קטנים של חומר טבעי המצוי בגוף. עם הקרנת האור הכחול, ה-ALA הופך לסוג של פורפירין הרגיש לאור. התאורה יוצרת נגזרות חמצן פעילות התוקפות את חיידקי האקנה ואת בלוטות החלב המוגדלות.

במהלך הטיפול נהרסות בלוטות החלב, ייצור החלב יורד, ומתרחש שיפור בעור, תוך הפחתת הזקיקים. הטיפול חודר לתאים דלקתיים בנגעי אקנה ומפחית את התרחשות הפצעונים. הרופא לוקח בחשבון אורכי גלי אור שונים, ומבצע את הטיפול בהתאם לחומרת האקנה ומצב העור.

בדרך כלל מתבצע הטיפול בשתי קטגוריות רחבות: מינון גבוה או מינון נמוך. בהקשר זה, מינון גבוה מניב תוצאות ממושכות יותר באמצעות השמדת הבלוטות. במינון נמוך המבוצע בריכוזי עור שונים, ההשפעה מתבטאת לטווח קצר יותר.

תופעות לוואי וחסרונות

תופעות הלוואי של טיפול פוטודינמי הן מקומיות בלבד, זמניות, וחולפות ללא הותרת סימן. השפעות הטיפול עשויות לכלול עור יבש ושפתיים יבשות, תסמינים במערכת העיכול, כאבי ראש ושינויים במצב הרוח. לכן יש להיות במעקב רפואי במהלך טיפול זה על מנת לשקול את האפשרות להפסיקו אם התסמינים מחמירים.

תופעות הלוואי הנפוצות ביותר הם כאבים בינוניים עד חמורים, עור אדום הנמשך בסביבות חמישה ימים, בצקת המתרחשת כארבעה ימים לאחר הטיפול, והיפרפיגמנטציה אשר עשויה להימשך כחודש לאחר הטיפול.

תופעות לוואי אחרות עשויות לכלול התפרצות מוגלה, קרומים והתפרצות אקנה חמורה חולפת. הכאב מתחיל בתוך מספר דקות לאחר החשיפה לאור, ומסתיים כשהאור כבוי. כדי שהטיפול ישפיע היטב לטווח הרחוק, קיים צורך בטיפולים רבים המניבים תוצאות מעולות יותר בהשוואה למספר טיפולים בודדים, ויש צורך לבצע בדיקות מעקב תקופתיות אחת למספר חודשים.

יעילות הטיפול

למרות מספר תופעות הלוואי, מומחים מאמינים כי זהו טיפול מומלץ לאקנה, ומהווה חלופה יעילה וטובה לטיפולים תרופתיים וכימיים. למרות שכשהטיפול מבוצע בערוצי קרינת אור במינון גבוה, הוא מקשה מעט על המטופל, בסופו של דבר, רוב המטופלים מרוצים ביותר מהתוצאות, ומצב האקנה שלהם משתפר בתקופה של בין שישה חודשים עד לריפוי מתמיד. בנוסף לחיסול החיידקים, הטיפול מתמקד בשיפור הפרשות החלב, באזורים הנגועים בלבד, אינו פוגע באברים פנימיים או ברקמות בריאות, ובמרבית המקרים מוביל להעלמת האקנה.

ראו גם:

ניתוח פלסטי לטשטוש אקנה

המרכז לטיפול באקנה

המרכז לטיפול באקנה מתמחה במתן מידע בתחום הטיפול באקנה, כל מה שרציתם לדעת על טיפול באקנה במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה: